1- یک سایت خوب سازمان یافته توسعه دهید
 همه چیز که فقط محتوا نیست، پس اینجا جای خوبیه برای شروع. سایتهایی که فقط با هدف جلب رضایت روباتهای جستجو بوجود اومدن برای کاربرها افتضاحن. روباتهای گوگل خیلی تو جهتیابی صفحات مؤثرتر از مردم عمل میکنن و میتونن یه نقشه سایت رو با 50000 URL (البته توصیه نمیشه) بدون بک لینک یا بردکرامبز مدیریت کنن. اما کاربرهای سایت نمی تونن خوب جهتیابی کنن و احتمالش هست که ظرف چند ثانیه نقل مکان کنن. یعنی شما مشتریهاتونو از دست میدید و نرخ خروج از سایتتون بالا میره و کمتر روی گوگل دیده میشید. 
سعی کنید همزمان با اینکه کاربرها رو سرگرم و جذب میکنید، اونها رو تو چرخه نگهدارید. یه کار خوبی که میشه انجام داد اینه که نذارید جهتیابی بنان حاصل کنید که سایتتون صفحه خطای 4044 داشته باشه که در صورت بروز خطا اون صفحه به کاربر نمایش داده بشه. اینطوری هم تجربه کاربری خوشایندتر میشه و هم نرخ خروج از سایتتون کم میشه، چون خطای 404 هم هنوز روی سایت شما محسوب میشه، ضمنا مواظب نیازهای سئوی سایتتون هم باشید.
از اسامی کلی برای صفحات استفاده نکنید، مثلا "صفحه 11" اسم خوبی نیست. همه چیز رو توصیف و تگ کنید. کاربر و خزنده گوگل باید بتونن با دیدن عنوان صفحه و متادیتا به درونش پی ببرن. مردم روبات نیستن. هیچکس خوشش نمیاد برای کسب اطلاعات، سیستم شماره گذاری شخصی شما رو زیرورو کنه. اطلاعاتتونو طوری بهشون نمایش بدید که قابل درک و در دسترس باشه و حتی نیاز نباشه متن محتوا رو بخونن. اگه بتونید سایتتونو حتی قبل از اینکه کاربر صفحه فرودتونو بخونه بفرشید، بازی رو بردید.
2- عناصر بصری طراحی 
 ساخت یک تجربه کاربری مناسب برای سایت تا حد زیادی به تأثیر بصریش بستگی داره و در این راستا باید خیلی مسائل رو در نظر گرفت. از سئوی چیزها گرفته تا کدنویسی مرتب، ثبات، واکنشگرایی، تعاملی بودن، همه نکات مهمی هستن که اگه کاربر رو توشون در نظر نگیرید تأثیر منفی روی رشد سایتتون خواهند داشت.

  • هدرها میان. کاربرها عاشقشونن و به نظر حرفه ای و جذابن. هرچند عنکبوتهای گوگل نمیتونن متن تصویری شده رو بخونن (منظور متنیه که به صورت تصویری در اومده) و در نتیجه هدر یا هر تصویر دیگه ای که حاوی اطلاعات باشه، صرفا برای کاربره. اما ما میخواهیم بین سئو و تجربه کاربری هماهنگی ایجاد کنیم، پس این روش به درد ما نمیخوره. ایجاد هدرهای تصویری که متنی رو نشون بدن خواننده هدف رو تحت تأثیر قرار میدن اما موتورهای جستجو هم باید در نظر بگیریم. فراموش نکنید که متادیتا رو با جزئیات دقیق توصیف کنید، چون برای سئو خیلی مهمه و میتونه به نفع تجربه کاربری هم باشه.
  • زیاده روی نکنید

هر عنصر بصری روی صفحه یه اثری روی سرعت بارگذاری میذاره. پس به هیچ وجه عناصر غیر کاربردی سنگین روی صفحه نذارید. هر یک عنصری که روی صفحه میذارید زمان مورد
 گوگل توصیه کرده که بارگذاری صفحات نباید بیشتر از چند ثانیه طول بکشه، اما آدما.... عموما آدما نمیتونن زیاد صبر کنن. رقابت خشنه، پس اگه می بینید با اینکه صفحه سادست ولی دارید از دستش میدید، شاید کاربرهای شما ناشکیباتر از اونی هستن که فکر میکردید. توضیحی برای این همه عجله وجود نداره (شاید هنوز داریم تلافی دوران دایال-آپ رو درمیاریم). هممون یه وقتا کاربر سایتهای دیگه هستیم. پس خودتونو جای کاربر بذارید و اندازه محتوای ت مسئله میتونه نرخ خروجتونو افزایش بده و گوگل دوباره نقره داغتون کنه. بخاطر داشته باشید که همه کاربرها دسترسی به اینترنت پرسرعت ندارن. مخاطبانی رو که سرعت اینترنتشون پایینه هم در نظر داشته باشید

  • تم های ثابت

من هیچ وقت از برندسازی خوشم نیومده، اما بهرحال واقعیت اینه که نمیشه اهمیتشو دست کم گرفت. سایتها، بالاتر از هر عملکرد دیگه ای، با هدف تبلیغ کردن بوجود میان. بنابراین باید از قوانین و مرسومات تبلیغات پیروی کنیم. یعنی کاربرها توقع دارن سایت یه وحدت و یکپارچگی داشته باشه. طرحهای رنگی، فونتها، لوگوها، امضاها و قالب همه باید برندسازی بشن و باید طبق قانون قدیمی تبلیغ، وحدت و یکپارچیگی داشته باشن. مردم از ثبات قدم خوششون میاد، تغییرات و بی نظمی بهمون استرس میده و ما رو دو دل میکنه. طبیعت انتقادی خواننده ها میپسنده که در کل سایت ثبات ببینن.

  • قالب و تایپوگرافی

سایتهای شلوغ، با فونتهای ناخوانا و متن های نامرئی (که توسعه دهنده های فریبکار برای پنهان کردن کلیدواژه ها انجام میدن) اثر مستقیمی روی سئو نداره، اما کاربرها رو ناراضی میکنه.
 حتما اطلاعاتی که ارائه میدید باید به راحتی پیدا بشن و جهتیابی ساده ای داشته باشن. مردم وقت دارن که کلمه به کلمه سایت شما رو رمز گشایی کنن. بنابراین از کادر استفاده کنید، تقسیم کنید و لینک بدید و موارد رو درشت کنید تا کاربرها رو به قسمتهای مهمتر سایت هدایت کنید و با ارائه اطلاعات غیرمفید اسپم نکنید. به وقت کاربر احترام بذارید و اطلاعاتی ارائه بدید که برای کاربر خوشایند باشه.
من به شخصه ترجیح میدم مقاله هایی بخونم که اطلاعاتش براحتی پیدا میشه، تا 5000 کلمه و دقیق باشه و متن گیرایی داشته باشه تا اینکه بخوام کل بعدازظهرمو درگیر درک متنی باشم که آخرش هیچ اطلاعات مفیدی هم نصیبم نشه. کاربرها وقتی زمانشون تلف میشه، حس میکنن بهشون خیانت شده. پس سایتتونو طوری ساختاربندی کنید که اطلاعات مهم در دسترس باشن و اطلاعات باید طبق علاقه کاربرها باشه نه طبق علاقه الگوریتم.
3- ایجاد محتوای خوب
 البته به چیزی فراتر از قالب محتوا نیاز داریم. خود محتوا خاصی بوجود اومده باشه. بنابراین فضای کافی برای ایفای نقش هست. اما یه چیزهایی هست که قبل از ارسال هر محتوایی میتونه به دردتون بخوره: